diakoniatyö

Sydämeltä sydämelle

Keskinäisestä rakkaudesta teidät tunnetaan

Minun opetuslapsikseni

Hangon Vapaaseurakunnan diakoniatyö heijastaa syvää sitoutumista paikallisen yhteisön hyvinvointiin. Tämä työ keskittyy auttamaan ja tukemaan hädässä olevia ihmisiä, tarjoten heille sekä henkistä että aineellista apua. Diakoniatyössä korostetaan erityisesti yksilöllistä huolenpitoa, ihmisten kohtaamista ja kuuntelemista.

Seurakunnan diakoniatyöntekijät ja vapaaehtoiset tekevät aktiivisesti kotikäyntejä, tarjoten tukea ja seuraa yksinäisille, vanhuksille ja sairaille. He järjestävät myös ruoka-apua vähävaraisille, kooten ja jakamalla elintarvikkeita tarvitseville. Tämän lisäksi diakoniatyö sisältää neuvontaa ja ohjausta esimerkiksi taloudellisissa vaikeuksissa oleville.

Seurakunnan tiloissa järjestetään säännöllisesti erilaisia tapahtumia, kuten yhteisöllisiä aterioita ja vertaistukiryhmiä, jotka tarjoavat mahdollisuuden yhteisöllisyyteen ja jakamiseen. Nämä kokoontumiset luovat turvallisen tilan, jossa ihmiset voivat jakaa kokemuksiaan ja saada vertaistukea.

Hangon Vapaaseurakunta pyrkii diakoniatyössään myös lisäämään tietoisuutta yhteiskunnallisista ongelmista ja kannustaa seurakuntalaisia osallistumaan aktiivisesti yhteiskunnalliseen muutokseen. Tämä työ on merkittävä osa seurakunnan toimintaa, ja se kuvastaa kristillistä arvomaailmaa, jossa lähimmäisenrakkaus ja välittäminen ovat keskiössä.

Ajatus Diakoniasta

Seurakunta on Kristuksen kädet.

Juha Saarinen

Miete ja ajatus

hangon vapaaseurakunta

Ota meihin yhteyttä

Onpa asiasi pieni tai suuri, voit ottaa meihin yhteyttä.